Loading ...
close

کتاب های روانشناسی

logo

کتاب الکترونیکی روانشناسی

با گذشت زمان و پیشرفت روز به روز تکنولوژی شیوه و ابزار زندگی مردم نیز دستخوش تغییرات شد. کتاب ها نیز از این قافله مستثنی نبوند. با ابداع صنعت چاپ کتاب ها به صورت چاپی و کاغذی پا به عرصه گذاشتند و تا سالیان بسیار طولانی نیز به صورت چاپی عرضه شدند. همگی ما حس و حال خوب ورق زدن کتاب ها را هنگام خواندن آن ها به یاد داریم. اما در سال های اخیر دسته ای دیگر از کتاب ها با نام کتاب الکترونیکی پا به عرصه گذاشتند. مجله Wired در سال 1998 از انتشار «فناوری کتاب الکترونیکی» خبر داد. در سال 1999 کتاب الکترونیکی Nuvomedia's Rocket منتشر شد. در 14 مارس 2000، «استفان کینگ» کتابی الکترونیکی تحت عنوان Bullet the Riding منتشر کرد. این ها شروع کار کتاب های الکترونیکی بوده اند و امروزه شاهد محبوبیت و کاربرد این قبیل کتاب ها هستیم. کتاب های الکترونیکی مزایایی دارند که کتاب های چاپی دارا نیستند اما با این حال بسیاری از افراد همچنان حس و حال ورق زدن و استشمام بوی کاغذ را ترجیح می دهند. کتاب ها چه الکترونیکی و چه چاپی دسته بندی های زیادی دارند مانند: آموزشی ،داستانی، رمان ها، ادبی، علمی، فلسفی، روانشناسی و...

کتاب های  الکترونیکی روانشناسی دسته از کتاب های الکترونیکی هستند که از شیوه های علمی بهره برده و به پژوهش و مطالعه روان (ذهن)، فرایند ذهنی و رفتار در موجودات زنده می‌پردازد. در واقع در کتاب های الکترونیکی روانشناسی به طور کلی به مساِئل مربوط به روان و رفتار ها موجدات به صورت مستقیم و غیر مستقیم می پردازد. کتاب های الکترونیکی روانشناسی دسته هایی چون روانشناسی کودک، خانواده، اجتماعی، تحصیلی و... می پردازند.

 

 

دسته هایی از کتاب های الکترونیکی روانشناسی

روانشناسی خانواده: در کتاب های روانشناسی خانواده به مسائل مربوط به خانواده یعنی زن و شوهر و فرزندان پرداخته می شود. . پند هایی برای داشتن خانواده ای بهتر و بهبود روابط در خانواده پیشنهاد می شود و به طورکلی به مسائل خانواده اختصاص دارند. از مزایای کتاب های الکترونیکی روانشناسی خانواده می توان به این اشاره کرد که افراد  خانواده حتی در محل کار یا مسبربازگشت از کار خود می توانند  مطالعه کنند و در واقع کتاب بدون اشغال جایی خاص همیشه همراهشان است.

 

روانشناسی تحصیلی:  روان شناسی تحصیلی دشواری ها و مشکلات در یادگیری دانش آموزان و دانشجویان را مطالعه می کند. در این شاخه از روان شناسی، حتی می توان مسائل اجتماعی و خانوادگی، اختلا های عاطفی و اختلال های یادگیری را، مثل دشواری در سخن گفتن، بررسی کرد. کتاب های الکترونیکی روانشناسی تحصیلی به بهبود روایط بین دانشجویان و دانش آموزان با اساتید و معلمان خود کمک می کند. همچنین به مدرسان می آموزد در مواجه شدن با مسائل و مشکلات خاص در رابطه با دانشجویان یا دانش آموزان خود چگونه رفتار کنند. این دسته از کتاب های الکترونیکی روانشناسی به آموزش راه هایی برای بهتر مطالعه کردن درس ها و چگونه مطالعه کردن آن ها نیز می پردازند تا دانشجویان و دانش آموزان روش های صحیح درس خواندن را بیاموزند.

 

روانشناسی اجتماعی: روان شناسی اجتماعی، ماهیت و علل تفکرات، هیجانات، و رفتار آشکار فرد در موقعیت های اجتماعی را مطالعه می کند و سعی دارد عوامل اجتماعی یا خارجی موثر بر رفتار را مطالعه کند. مطالعه کتاب های الکترونیکی روانشناسی اجتماعی به شما امکان درک بهتر روابط و رفتار های افراد در اجتماع را می دهد که داشتن آگاهی در این زمینه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. این شاخه از کتاب های روانشناسی به شما کمک خواهد کرد تا رفتار و علل برخی از واکنش ها و هیجانات در جامعه را درک کنید و در صورت نیاز آن ها را کنترل کنید.

 

روانشناسی رشد: در این شاخه از کتاب های الکترونیکی روانشناسی دگر گونی های جسمی عاطفی، شناختی و اجتماعی دوران زندگی مطالعه می شود. . حوزه ی تحقیق روان شناسان رشد بسیار متنوع است از جمله آثار انواع تغذیه و داروها بر رشد جنین، نتایج روش های مختلف تربیت فرزندان، بحران های نوجوانی، و عواملی که موجب ناسازگاری ها در  سالمندان می شود.

 

 

 

 

 

 

    

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

   

 

 

 

 

مقالات مرتبط

.......................................................

 

مقاله پژوهشی

روانشناسی بالینی و شخصیت

خانواده پژوهی

 

 

 

 

 

کتاب های رایگان

.......................................................

 

کتاب کودک درون

کتاب زندان فرزندان

 کتاب شخصیت خودشیفته

 

 

 

 

 

راه های ارتباطی  با ما

.......................................................

 

واتساپ : ۰۹۳۶۴۱۵۲۲۲۷

ایمیل ارتباط با ناشر : info@psychebooks.com

 

 

 

کالای شما به سبد خریدتان اضافه شد

تعداد